tisdag 19 augusti 2014

Studiestart och VCS


Hejsan kära vänner, som vanligt är det väldigt tunt med uppdateringar här. Och så farligt intressant liv har jag inte ens:)

Imorgon är jag sista dagen på VCS, (Vasa centralsjukhus) för den här sommaren. Från början var det planerat att jag skulle jobba 4 veckor (juni) på dagkirurgin och sen 6 veckor (juli +lite augusti) på CCU, hjärtövervakningen. Men har nu tillbringat 2 extra veckor på dagkirurgin som avslutning på sommaren.

Idag har jag sovit över 3h powernapp efter jobbet, så ni kan ju förstå att jag är taggad över att det är sista jobbdagen imorgon, gud vad jag skall sova, Zzzzzzz.

Imorgon efter jobbet skall jag göra klart storstädningen av lägenheten, har helt exploderat här under sommaren, så verkligen ett litet större projekt att få ordning här igen. Efter det skall jag åka hemhem för 4 dagar, Christoffer jobbar ju ännu hela augusti i hemstaden så han är ju där och sen skall jag tillbringa massor av tid med familjen, syrran borde få babis vilken sekund som helst nu (de hoppas vi alla i alla fall på). Tyvärr så har alla mina kompisar (åtm. de som jag inte annars ser så ofta) åkt till sina studie städer redan, vilket är synd men det hjälps inte, har inte hunnit träffa så mycket människor i sommar då jag bott här i Vasa.
Men helt bra sommar har det nog varit, lite tråkigt att vara själv i Vasa, men de får jag skylla på min sambo som lämnade mig ensam här haha.

Men nu blir det som sagt 4 lediga dagar och sen är det dags för lite tutor uppgifter, på måndag är det studieorienteringsvecka och nya studerande anländer. Då får jag presentera studierna och studielivet för dem. Mina egna studier börjar först 3 september, så lite slappar borde jag ha nu en stund framöver i alla fall:)



korvgörans

Pavis

Mycke matbilder

På väg till Dressmann jobbet

Födelsedagsmiddag vid Strampen

Födelsedagskort av fadderbarnet Alyssa

Villamys i Oxkangar första sommarlovshelgen tillsammans med C, Milja&Jan, Karo&Challe, direkt från jobbet, för att avlägsna mig tidigare från villan för att agera ledare på gymnastik läger på Norrvalla. Rolig helg som avslutades med att vi låste ut oss från villan hahah.

Egobild på jobbet

Lillasysters konfirmationskalas



Firat midsommar

Uppskattat och firat sovmornar

Mera matbilder, haha


Jobb(ig) egobild 



Solat hela 2 dagar denna sommar, blek eller blek

Weekendtrip till umeå med mamma och lillasyster



Sommarträff med underbara flickor<3

Flickorna hemma i Jakobstad, jonnas bild
Jakobsdagar och Jaro match

Nya sköna jobbyxor från Noolan


Åska och storm hela juli månad

Helsingfors i augusti, ocg HJK-Barca match

Rekord stor publik antal på Olympia stadion


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar