måndag 14 april 2014

14.4-14

Hejsan svejsan, håller på med skoluppgifter för tillfället, så tråkigt! Zzzzzz
Därav tittar jag in här istället, bloggen har ekat tomt här i över ett halvt år nu, tyvärr tyvärr:/
Jag älskar ju att kolla flera år tillbaka och se vad jag sysslat med, och tycker det är så synd då jag inte har dokumenterat nånting här. Nå de finns ju på Instagram i alla fall, så där kan man vara nostalgisk sen:)

Det har faktiskt hänt ett och annat i mitt liv sen oktober. Förutom vårdvetenskap studierna och gymnastiken så har jag även börjat jobba deltid på Dressman. Trivs helt enormt bra, även om det i början var svårare än jag trott.

Senaste månad har varit helt fruktansvärt stressig, 20h jobb i veckan + helt massor av föreläsningar/studiebesök/tenter/deadlines etc etc. har haft mer skola under mars-april än vad jag har haft alltså malt på hela året. Dessutom har tävlingssäsongen kört igång, vilket betyder mycket träning, en hel del resande och en nervös huvudtränare! Förutom resande med gymnastiken har jag även åkt 2 gånger till Åbo och en gång till Helsingfors, alla resor hade med kår fullmäktige att göra, möten och exkursioner.
Så för att summera känslorna i kroppen för tillfället: stressad, nervös, trött, utsliten men en lycklig jag:)

Så vad mera kan jag konstatera att är på gång i mitt liv. Vi bor fortfarande i vår ljusa, soliga lägenhet, för tillfället bor C syster Sandra med oss eftersom hon gör sin praktik här i Vasa.
I helg, dvs. under påskhelgen skall jag besöka hemstaden, har inte varit hemhem till mammas på 2 månader. Och jag saknar familjen jätte mycket, ibland blir jag helt tårögd då jag tänker på det (typ bl.a. nu!) sen när har jag blivit så här känslig?!
Och vad mera då, jo sommaren kommer vi (åtm. jag) att tillbringa i soliga Vasa, i vår enormt varma lägenhet (påminnelse åt mig själv, måste skaffa de där mörkläggningsgardinerna från Hemtex!)
och mera mera... jo i augusti skall jag bli till moster igen, yeee! en liten kille lär det bli<3

Kanske det var allt för denna gång nudå... Så nu har jag nånting att minnas tillbaka till och vara nostalgisk om om några år igen. Och mina systrar vet att jag saknar dem, heh;)

Och till sist "några" bilder från vintern som gått:)


Vi har deltagit i en del studieevenemang under året, här på halarinvigningssitzen i oktober

Jag ställde upp i kårvalet för Fakula Vasa, som nr 63, en suppleant plats blev det!

Jag repsade ÅA på Know How mässan tillsammans med Antonia, här övar vi spagat i Arcadas bås

Vi har umgåtts en hel del med grannarna, här på deras Hallowen/inflyttningsfest

Jag har ätit sushi tillsammans med Johanna

Jag har deltagit i ämnesföreningen Politivas årsfest 

Och känt mig fin i håret

Jag har gått från långt hår...


...Till kortare hår

Vi har firat nyår tillsammans med underbara vänner, vid Milja och Jans

Skålat med champange

Firat denna prinsessas 1-års dag<3

Firat Fastlaskiainen med studiekamraterna

och med Christoffer

Njutit av våren i allmänhet, samt firat Freddis födelsedag med brunch tillsammans med flickorna

Umgåtts så mycket som möjligt med C<3

Här på väg till huvudstaden på fullmäktige exkursion, next stor bl.a. riksdagen

Som ni ser har mitt hår blivit en hel del blondare (här en bild från tidig höst)

De få helgar jag har fått tillbringa på hemma plan, har vi försökt lyxa till det med ordentlig frukost och soffhäng

Jag han delta några dagar i pampasfirandet, då med dessa tokstollar

Resten av pampasveckan, tillbringade jag i Haukipudas på årets första tävling (finska distriktstävling). Satt vid domarbordet hela dagen, under tiden tävlade mina duktiga tigerflickor! Under våren har jag även limmat en hel del paljetter (yepp jag har limmat alla paljetter på flickornas dräkter, några timmars arbete:/ )

Det har blivit helt massor av timmar med näsan i böcker...

Jag har känt mig så här väldigt länge...

Jag har tillbringat många timmar med att sälja kostymer...

...men även med att blåsa upp ballongen i jobbet (här ställde vi i ordning inför GW Garnevalit)

de va de om min vinter/vår                   //Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar